Toch maar een blog - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu Toch maar een blog - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu

Toch maar een blog

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Toch maar een blog. Dat wilde ik eigenlijk niet, maar het blijkt toch voordelen te hebben. Ik kan meer foto´s downloaden en iedereen tegelijk bereiken.

De lesperiode is begonnen vorige week. De eerste spreker was een kiwi(Nieuw Zeelander). Grappige vent, die geen blad voor de mond nam, en benoemde wat ie zag. Good on you mate, good work, bro, you´re an idiiot, was een beetje zijn taal. Zijn boodschap was transparantie=transformatie.
Het is heel knap dat ze een sfeer hebben weten te creeeren, dat iedereen zijn geheimen heeft verteld en zich nog steeds geaccepteerd weet. We hebben alle shit van elkaar gezien en gehoord, dus we hoeven ons niet meer beter voor te doen. Voor sommigen die hun hele leven niks van hun geheimen hadden gedeeld, was dit een levensveranderende ervaring.
Afgelopen week ging over het horen van Gods stem, een van mijn favoriete onderwerpen. Er gaat iemand uit de groep achter je staan, je weet niet wie, en je vraagt God om een woord voor die persoon. T was echt interessant om te zien wat er gebeurde.
De werkduty´s zijn ook vol begonnen. Iedere dag heb je s´middags een taak, poetsen, in de tuin werken, auto´s wassen, noem maar op. Marine Reach heeft ook een schip gekocht, dat nog opgeknapt moet worden.m Iedereen gaat een middag in de week helpen. Voornamelijk roest afsteken en verven. Wij waren vandeweek begonnen met het bovenste dek. Een harde laag van verf en ander spul van 2 centimeter afbikken. Er komt een behandelkamer voor oogheelkunde en een tandartsruimte aan boord. Als het schip straks klaar is dan varen ze naar landen/eilanden, waar mensen dan gratis hulp krijgen. Ze hopen dat het schip in juni klaar is om aan zijn eerste reis te beginnen.

Afgelopen vrijdag heb ik te horen gekregen waar ik naartoe ga op OUtreach; Vietnam. We mogen het niet op Facebook erover hebben. De communistische regering zou je kunnen weigeren als ze zouden weten dat je komt om te evangeliseren. Ik kijk ernaar uit om ernaartoe te gaan. De medische groep gaat naar de Filipijnen. En andere groep naar een klein eilandje in de buurt van Fiji.

Het community leven (het nooit of zelden alleen zijn) eist zijn tol, samen met een heel druk schema. Afgelopen week was uitzonderlijk, een avond vrij. En dan ook nog huiswerk. We hebben wel een hele leuke groep meiden hier in huis. En er zijn ook een paar leuke vrouwen van mijn eigen leeftijd waar ik af en toe mee kan kletsen. Op vrijdagavond is er altijd een tuinfeest bij ons huis, das altijd wel gezellig. Zal er eens foto´s van maken. Gisteren naar het winkelcentrum geweest, mijn haar moest geknipt worden. Bij de kapper zat een Maori vrouw met tatoeages in haar gezicht. De tijd vliegt echt voorbij. Ik denk aan jullie.

Heel veel liefs Claudia


  • 01 Februari 2014 - 23:46

    Susanne Jaspers:

    Hallo Claudia, wat leuk om je op deze manier toch een beetje te kunnen volgen. Geniet ervan ondanks de drukke dagen. Veel groetjes van Susanne.

  • 02 Februari 2014 - 09:53

    Roger:

    Hallo Wolkje,

    Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar. Hele mooie foto's moet ik zeggen, jammer van de zweverige teksten haha.
    De tijd vliegt inderdaad, je bent nu alweer bijna 4 weken weg en die zijn echt snel gegaan. Maar dat komt ook omdat we zelf lekker druk zijn met van alles. Ik heb nog volop plannen en ideeën. Morgen begint mijn nieuwe medewerkster Kitty, ik zal ze flink afbeulen, ze zal merken wie de baas is haha.
    Ik zou zeggen houd ons goed op de hoogte, het is echt fijn om af en toe wat van je te horen en niet al te lang te moeten wachten.

    Veel liefs uit Stein van Annemie en Roger

  • 02 Februari 2014 - 10:54

    Joze:

    Hoi Claudia

    Tja als t leven zo simpel zou zijn als n blog.

    Fijn om te weten wat je doet, pijnlijk om te horen wat je gaat doen ,tja ieder zn ding.



    Liefs Jan en Joze

  • 02 Februari 2014 - 12:05

    Manon En Robin:

    Hi kiwi!
    Ziet er goed uit :) Beter zn blog!
    Leuk Vietnam, ben heel benieuwd hoe het voor je zal zijn.
    Kijk uit voor napalm ;)
    Fijn dat je de lessen zo fijn vind. Ben zeer benieuwd naar alles wat je op dat gebied gaat meemaken. Its an adventure!
    Njoy.
    X

  • 02 Februari 2014 - 14:02

    Joze:

    Hoi Claudia

    Mooie foto s mooi land om zo te zien.

    Lees in je profie,l net dat je 12 mnd training doet en dan tot dec 2015 nog weg gaat.
    Heb ik dat goed begrepen???

    ........

    Dan zullen we je maar een keer komen opzoeken in dat mooie land

  • 02 Februari 2014 - 17:02

    Anke Lukken:

    Hoi Claudje, wat fijn van je te horen! Pfff, jij bent drukkies hoor! Zorg wel ook goed voor jezelf hè? Bedankt voor het verslag! Groetjes van ons allemaal en dikke kus van mij. Anke

  • 02 Februari 2014 - 18:22

    Annemie:

    Hoi Claudia,

    Helemaal niet verkeerd, jouw blog en die mooie foto's!
    Ziet er prima uit, ja en dat je dan ook nog wat moet leren en werken...............

    Schitterende natuur, wit strand, lekker zwembad en hottub.
    Probeer inderdaad wat tijd te vinden om hier ook van te genieten!

    Zing, lach, werk, bid, geniet en bewonder!!
    Is erg fijn als je af en toe wat tijd vindt om ons van die schitterende foto's en jouw verslag te sturen.

    Liefs Annemie

    PS ik heb mijn stage met een voldoende afgesloten.....pfoe, was super hard werken.....

  • 19 Februari 2014 - 19:31

    Sylvia:

    Eeeey! Ik ontdekte net deze mail over je blog in mijn 'junk-mail'. Hij heeft mijn inbox nooit gehaald.
    Lees dus ook nu pas van je Outreach-bestemming. Spannend zeg!! Gelukkig niet naar België! :-)

    Ow mán, geniet ervan!!

    Dikke knuf,
    Syl

  • 27 Februari 2014 - 20:25

    Joze:

    Hallo zus

    Hoe gaat ie daar,duurt wel lang...ik ben zo benieuwd hoe t met je gaat en wat je zoal doet.


    Groetjes Joze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

26 Mei 2014

Einde outreach
Claudia

Ik doe een Discipelschapstraining in Tauranga Nieuw-Zeeland. D.w.z. 12 maanden training en dan op outreach naar een ander land.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6529

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: