Februarie Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu Februarie Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu

Februarie Nieuw Zeeland

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

03 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

He lieve vrienden en familie,

Ik laat ff wat van me horen. Reeetedruk met alles. Maar superleuk. Het onderwijs is nog steeds superinteressant. Twee weken geleden was er een Zwitserse counselor met haar amerikaanse man om les te geven. Een oudere vrouw die heel droog kon vertellen, maar heel grappig was. 40 Jaar ervaring als psycholoog. Superinteressant.
Het communityleven begint behoorlijk te wennen;) Gelukkig. Al is in slaap vallen als er nog mensen rondspoken nog steeds lastig. Vorige week was dat tot 0.45 uur, en om 6 uur ging de wekker. Dat zijn korte nachten.
Ik had me voorgenomen om in de weekenden veel te gaan zien, maar omdat de weken zo druk zijn heb ik het weekend wel nodig om de batterij op te laden. Wat een tomeloze energie hebben die 21 jarige, pfffff.
Een week of 5 geleden gingen we met mijn team Roping doen. Ben niet zo´n held op hoogtes. Roping is een bos waar ze stalen kabels hebben gespannen tussen de bomen, waarin, over en op je je tussen bomen verplaatst. Over een enkele stalen kabel, een kabelbaan(de haak hangt aan je tuigje en je hand is de rem)En allerlei verschillende varianten die steeds moeilijker worden. De amerikanen vinden dat helemaal geweldig en zijn helemaal bezig met zichzelf uit te dagen, en grenzen verleggen en jezelf pushen. Beetje anders dan ik;).
Het blijft mij verbazen hoe groot het cultuurverschil is tussen amerikanen en europeanen.Met de groep komen we ook elke donderdag bij elkaar, waar we meestal wat leuks doen. Kampvuur en dan vragen beantwoorden en marshmellows roosteren, een keer bowlen, op het strand zandkastelen bouwen. Ook een avond een spel, waar je dingen moest uitbeelden op verschillende manieren. Dat was echt hilarisch. Ik word ook echt uitgedaagd om gedichten te schrijven of liedjes of een rap of zoiets.Die jongeren die doen dat effe in een paar minuten, ik doe daar een paar uur over. Ik ben in de groep die naar Vietnam gaat de enig die niet engels als moedertaal heeft.
2 weken geleden was ik met Dina een duitse medestudent op zaterdag op een boot meegegaan om dolfijnen te spotten en eventueel met ze te zwemmen. Je gaat met een boot de zee op en op zoek naar een school dolfijnen, walvissen of orca´s. We hadden al vrij snel een hele grote groep dolfijnen gevonden van 50/60 stuks. De NZ wet verbied zwemmen met dolfijnen die zogen, dus dat ging niet door. Was wel jammer, maar het was echt supergaaf. Ik zat voor op de boot met mijn voeten overboord. En de dolfijnen waren soms op een paar centimeter van mijn voeten af. Ook moeders met een jong op 50 cm afstand, heel goed zichtbaar. Het was heerlijk, lekker effe een dag wat anders. Effe van de bases af. Op de weg terug nog effe Fisch en Chips gaan eten aan de haven. Was lekker. Eten hier is heel engels georienteerd. En er zijn ook veel aziatische producten te krijgen in de supermarkt. In de tuin groeien citroenen, sinasappels, pruimen en passievruchten(bij ons is dat een tropische vrucht), echt heel erg lekker. Ik vind de kiwi´s hier lekkerder dan in nl. Ze zijn hier wat minder zuur.
Twee weken geleden waren we gaan wandelen bij een oude goudmijn. Heel mooi gebied.Zie foto´s.

Afgelopen zaterdag hadden we een uitje van de school. Toen zijn we naar Hot water beach geweest, daar kun je bij eb een gat graven op het strand, daar komt heet water uit de grond. Ziet er raar uit, zie je al die volwassenen in van die moederpoelen zitten. En daarna naar Cathedral Cove, mooi witte rotsen, die ook te zien zijn in de Narnia films.Een klim van 20 minuten, Supermooi strand. Zaterdagmorgen was na een week heel weinig slapen, de energie effe op. Ik was helemaal totalloss. Dus in de bus maar een beetje proberen bij te slapen.

Vorige week dinsdag kreeg ik een pakje uit nl. Wat zat erin? Een pakje stroopwafels uit nl. Is zo grappig. Iedereen komt kijken wat er in je pakje zit. Dus ik heb er een paar uitgedeeld. Staan ze heel zuinig te proeven. Onder de canadezen zijn er verschillende met een nl. of duitse opa of oma. Een canadese jongen heet Dykstra, zijn opa en oma kwamen uit friesland. Kennen ze van die hele vage uitdrukkingen, waar ik nog nooit van gehoord heb. Een meisje heet ook Dijkstra, heeft nl. ouders, maar is geadopteerd door amerikanen. Zij had ook stroopwafels geproefd en vorige week was ze jarig, heb ik samen met een ander nl. meisje er is er een jarig voor haar gezongen. Op vrijdag kreeg ik een mega grote Valentijnskaart. Ik was helemaal in de 7de hemel. Ik zei nog tegen een vrouw hier; dat is zo niet Hielke zijn stijl. Dat had ik nooit verwacht.Dus ik stuur hem een appje om hem te bedanken. Krijg ik een appje terug dat hij geen Valentijnskaart heeft gestuurd. Ik dacht nog, die is me voor de gek aan het houden. Maar hij hield vol. Nog eens naar het handschrift gekeken en toen zag ik dat het dezelfde handschrift was als het pakje van de stroopwafels, haha. Mysterieuze minnaar gevonden.

Afgelopen donderdag hadden we sportmiddag. Zijn we gaan lasergamen. Echt superleuk. Je bent toch veel bezig in je hoofd, leren, lezen enz. Een middagje alleen maar hoeven nadenken over hoeveel kan ik er neerknallen, was heel verfrissend. Het was een stuk land met een riviertje en dan aan beide kanten hellingen. Steeds had je een kant te verdedigen. Je kreeg wel iedere keer verschillende opdrachten. Er waren 2 bruggetjes over het riviertje. Superleuk.

Paar weken geleden had ik een gaatje in mijn hoektand. Ik een afspraak gemaakt hier bij de tandarts. Vond ik al eng, bij een vreemde tandarts, misschien verdoven die wel niks. Hilarische man. Een indiasche tandarts met een hitler snor. Geen goed nieuws. Een wortekanaalbehandeling. Twee weken geleden de eerste behandeling, was goed gegaan. Een verdoving waar je een paard mee kan wegkrijgen. Maar geen centje pijn. Ik wilde al vragen of ik een foto mocht maken, maar durfde het niet goed. Vorige week moest ik terug, heb ik toch maar om een foto gevraagd. Ik moest de zonnebril op ivm veiligheid. Hij had trouwens een superlieve assistente. Een flinke gepeperde rekening, volgens mij het dubbele van nl.

We beginnen ons langzaam te richten op Vietnam. We zijn God aan het vragen waar we naartoe moeten gaan, en wat we moeten gaan doen. Spannend. Er is nog niks zeker en dat zal ook wel voor een groot gedeelte zo blijven. Dus dag bij dag zien wat we gaan doen.De kans bestaat dat we met de trein van noord naar zuid Vietnam gaan. We komen in Hanoi aan.Ik dacht dat van noord naar zuid wel een paar duizend km was, maar ik lees net dat dat 1600 km is. Dat valt alweer mee. Vietnam is iets groter dan Italie, met 92.444.000 inwoners. Ben in ieder geval niet alleen. We vertrekken rond 10 of 11 april naar Vietnam.
Vandaag begon week 8 van de lesfase. De tijd vliegt voorbij.

  • 03 Maart 2014 - 09:17

    Roger Heuts:

    Hoi Claudia,

    Leuk om weer iets van je te horen. We begonnen al te denken dat je geen contact meer mocht opnemen met de buitenwereld. Mooi om te lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt, zo te horen ondernemen jullie wel heel veel daar. Ik ben wel een beetje verbaasd dat jij je niet laat uitdagen met al die spelletjes, zo ken ik je niet, of doe je alleen tegen mij zo haha.
    Ik zou zeggen have fun en vertrouw op jezelf...
    Veel succes met de wortelkanaalbehandeling.

    groetjes en viel liefs uit Stein

  • 03 Maart 2014 - 11:15

    Joze:

    Ben blij iets te horen.

    Echt mooie foto,'s een mooi land.

    Zo,n warm modderbad lijkt mij trouwens ook wel wat,heerlijk.....

    Verder veel succes met je studie en al wat je graag nog zou willen.....


    Hier is t inmiddels carnaval,en gaat de hele bubs weer uit z'n dak.

    Groetjes joze

  • 03 Maart 2014 - 13:07

    Yolanda:

    Lieve Claudia
    Wat leuk om op deze manier wat van je avontuur mee te kunnen beleven. Mooie foto's. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog zal mee maken. Hou ons op de hoogte.
    Deze ervaringen pakt niemand je meer af. Geniet ze, en be blessed xx
    Yolanda de Miranda(Berserik)

  • 03 Maart 2014 - 13:24

    Hettie:

    Wauw vette foto'"s leuke verhalen jammer dat er zoveel tijd in leren gaat zitten en vermoeiend voor je is.
    geniet ook vooral .
    het word hier al lekker lente liefs Hettie

  • 03 Maart 2014 - 14:39

    Henny:

    Wauw!

    Wat een avontuur Claudia!
    Fijn te horen dat je het zo geweldig naar je zin hebt daar.
    Door deze studie/reis aan te gaan ontvang je een rijkdom aan nieuwe ervaringen, contacten en herinneringen voor je leven!!!

    Ik wens je nog heel veel fun en leerzame tijd toe!!!!
    Genieten he?! Maar dat zal jij wel met volle teugen doen, jou kennende!
    Liefs Henny

    Denk aan je!!!

  • 03 Maart 2014 - 14:45

    Najat :

    Lieve claudia

    Wat leuk verslag die je op gesuurd heb .je kan heel goed schrijven .bedanket voor je brief.
    Het is wel heel avontuurlijk wat je doet en wat je gaat doen.
    Ik wens je veel zegen en veel geluk.
    We hebben afgelopen week de verjaardag van Talitha gevierd, ze is 13 geworden.

    Veel liefs
    Najat

  • 03 Maart 2014 - 15:24

    Jannie:

    Ha lieve Claudia,

    Wat een geweldige ervaring[en]!!!!
    Een natuur zo mooi!!!!!! Dank aan Jezus.
    Jammer dat je niet met dolfijnen hebt kunnen zwemmen, misschien een andere keer. Lijkt mij
    ook helemaal te gek!!!
    Heel veel succes in Vietnam!!!!!
    Dikke knuffel Jannie


  • 03 Maart 2014 - 15:55

    Jannie:

    ps
    dat je veel zaadjes mag PLANTEN!!!!!!!
    jouw kennende zal dat geen probleem zijn!!!!!!!!!!!!!
    WE LOVES JEZUS!!!!!!!!!

    NOG EEN HELE DIKKE KNUFFEL!!!!!!!!
    Jannie

  • 04 Maart 2014 - 13:53

    Anke :

    Hoi lieve Claud! Goed van je te horen! Echt leuk dat je de tijd neemt ons zo op de hoogte te houden. Je maakt wat mee, wat een ongelofelijke ervaringen hè, vergeet je echt nooit meer! Wel stoer hoor, dat roping. Respect! Prachtig, de dolfijnen.
    Ga door met beleven, ervaren, genieten; zorg goed voor jezelf.
    Je krijgt de hartelijke groetjes van de hele bups hier, en dikke kus van mij,
    Anke

  • 04 Maart 2014 - 16:13

    Martin:

    Haai Claudia, het is wegens omstandigheden wat stil vanuit mijn kant, maar dat neemt niet weg dat je niet in mijn gedachten en gebeden bent. Heel leuk om te lezen wat je allemaal doet. Ik bewonder je enorm! Heel gaaf dat je toch met alles meedoet en dat je je volledig in deze prachtige ervaringen stort. Ga zo door en laat je leiden. Ik weet zeker dat je als een nog mooier mens terug komt :-)
    Geniet van alles en heel veel succes in Vietnam. Wat een uitdaging! Laat ook daar zien Wie er in jouw hart woont ;-)
    Dikke knuffel, Mart

  • 06 Maart 2014 - 18:45

    Kitty Penders:

    Haai Claudje,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Hoewel je behoorlijk aan de bak moet soms.
    Maar goed, het is tenslotte geen vakantie, hihi.
    Ik ben eigenlijk ook best nieuwsgierig naar die mysterieuze minnaar dus ook ik laat me dan maar verrassen als hij/zij bekend is.
    De Carnavalsdagen zitten ervoor ons weer op, helaas. Maar ze waren weer heel gezellig. Een carnavalist zijn en ook nog jarig op Carnavalszondag dat is de kers op de taart.

    Ik hoop dat de reis naar Vietnam niet al te vermoeiend is en je een spannende tijd tegemoet gaat.
    Geniet van alles om je heen en schrijf all wilde verhalen op.

    Groetjes uit het prachtige zonnige zuiden.

    Harold & Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

26 Mei 2014

Einde outreach
Claudia

Ik doe een Discipelschapstraining in Tauranga Nieuw-Zeeland. D.w.z. 12 maanden training en dan op outreach naar een ander land.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 6530

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: