Op naar Vietnam - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu Op naar Vietnam - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu

Op naar Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

De lesfase is voorbij. Volgende week hebben we nog 4 dagen les van Darlene Cunningham en een avond van haar man Loren Cunningham, de oprichters van Jeugd met een Opdracht. Die zijn 4 weken in Nieuw Zeeland voor een tour. Das extra mooi mee genomen. De lesfase was echt fenomenaal. De laatste week was er een spreker die de hele tijd stellingen voorlegde. Wat vind je daarvan en waarom vindt je dat. Zoveel verschillende reacties. En hij gaf een beetje les over hoe de de grote denkers en verschillende periodes invloed hebben gehad op ons denken. Heel interessant.
Ik was vande week mijn getuigenis aan het vertellen, en ik realiseerde me wat God al allemaal in mijn leven heeft gedaan. Wat was ik er ellendig aan toe en hoe blij ben ik dat Hij van mij houdt.
Ik heb niet meer zoveel avontuurlijke dingen gedaan. Vooral geprobeerd om uit te rusten. Was wel echt heel erg vermoeid. Ze hadden in week 6 ongeveer gevraagd of ik als staff lid wilde komen meedraaien voor een jaar. Heb er een tijdje voor gebeden en ga het niet doen. Ik vertrek hier 13 juni.Dat voelt als een hele goede beslissing. Ze hebben hier ook een Justice DTS. Die gaan echt op Outreach naar Cambodja om te werken met organisaties die kinderen uit de prostitutie redden. Ik heb pas de documentaire Nefarious Merchant of Souls gezien. Over de handel in kinderen en vrouwen. Een must see!!!

Op 11 april vertrek ik op Outreach. We zijn volop bezig met de voorbereidingen. We hebben een paar toneelstukjes ingestudeerd. Een hele leuke met muziek. De bus stelt t leven van een jongen voor. Steeds staan er mensen langs de weg die hem wat aanbieden om in zijn bus te mogen. Eerst stopt de bus voor Jezus; Hij biedt hem Zijn liefde aan, dan kom ik en bied hem wijsheid aan. Dan komt een meisje die hem een goed figuur belooft, dan komt er een partygirl, maar dan is de bus vol. Dus Jezus verhuist naar de kofferbak. Dan komt er een meisje met veel geld. Tja, dan moet Jezus uit de bus en wijsheid(ik) in de kofferbak. Dan gebeurd er een ongeluk en iedereen laat de buschauffeur alleen achter. Maar Jezus komt terug om hem Zijn liefde aan te bieden. Het wordt echt op een hele grappige manier uitgebeeld. Ook heel leuk om te doen.
Gisteren kwam er een vrouw vertellen die vaker heeft ge-evangeliseerd onder prostituees. Dat gaan we in Vietnam ook doen. We werken samen met een organisatie die hun helpt om uit die wereld te stappen. Ze krijgen dan een vak geleerd om op een andere manier geld te verdienen. Vaak verkopen families hun dochter van 7 of 8 om als prostituee te werken. Of ze worden gewoon gekidnapt op straat. Ze worden niet bij hun naam genoemd, maar ze hebben een nummer.

We komen daar na een lange reis aan. Gaan daar een paar musea bekijken over de geschiedenis van het land.Ze hebben echt een verschrikkelijke geschiedenis van oorlogen en overheersing. En er wordt ons wat verteld over de cultuur en mentaliteit van de mensen. Dan gaan we een aantal weken naar Ho Chi Min city, het voormalige Saigon.
Later gaan we weer terug naar Hanoi. Misschien dat we nog naar een weeshuis gaan of met mensen die lepra hebben. Das verder allemaal nog niet zo duidelijk.Een beetje YWAM style;) Dat vergt weer vertrouwen en heeeeel veeeeel flexibiliteit.

Heb afgelopen week Hielke en familie en vrienden heel erg gemist. Het duurt nu wel lang. Maar toen kreeg ik donderdag een mooie bos bloemen, die Hielke had laten bezorgen. Dat was wel leuk. Het is een beetje dubbel, want ik kijk er heel erg naar uit om naar Vietnam te gaan. Ik heb er echt zin in. Begin langzaamaan te veranderen in een of andere Mc Gyver; ik heb deze week zelfs een zakmes gekocht. Muskietennet, malariatabletten en afgelopen week tabletten tegen tyfus geloof ik.
Ik heb inmiddels nieuwe goede vrienden gemaakt; mijn nieuwe oordoppen. Gele in de vorm van een kerstboom. Dacht eerst, moet dat er allemaal in? Maar dat gaat er allemaal in en dan hoor ik bijna niks meer. Het heeft me al aardig wat uren slaap opgeleverd. Ik heb al 6 paar gekocht;)
Mijn backpack heb ik bijna gepakt. Het gaat een warme tijd worden; tussen de 32 en 40 graden en een hele hoge luchtvochtigheid.

Deze week heb ik zee-egel geproefd. Gadverdarrie!! Een Maori meisje dat bij mij op de kamer ligt had het gekocht om het ons te laten proeven. Kokhalzend heb ik het weg gekregen. Het zag eruit als hondenvoer, an een hele rare structuur. Hoorde ik later ook nog dat het rauw was, bah!!!!
Nou dat was het wat mij betreft wel zover

Ik zal jullie op de hoogte houden vanuit Vietnam. Antwoord op mails of facebook kan op zich laten wachten, we hebben waarschijnlijk maar een dag p/w wifi.

Heel veel liefs, denk heel veel aan jullie
Hoor graag van jullie
Claudia

  • 05 April 2014 - 11:04

    Roger:

    Cunnningham..Cunningham??? Van Happy days???

  • 05 April 2014 - 11:06

    Carola:

    Hoi Claudia,
    Ik geniet van je verhalen.
    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal beleeft en een goede tijd in Vietnam gewenst!
    Groetjes Carola

  • 06 April 2014 - 12:48

    Hettie:

    het is vast een hele bijzondere tijd voor jouw.En dat gun ik je en dat verdien je en dt zijn ook allemaal eigen keuzes .MMMMMMMMMMaar ik vind het zolang duren valt me echt tegen.Ben blij dat je ervoor kiest om naar nederland te komen of het nu eigen belang is of niet dit wauw ik even kwijt. doei en kijk uit in Vietnam

  • 06 April 2014 - 15:50

    Anke Lukken:

    Hey lieve Claudje!
    Superfijn om van je te horen! Diep onder de indruk ben ik van alle ervaringen die je opdoet. En wat zal er weer veel op je afkomen de komende tijd. Mooi.
    Zorg je goed voor jezelf en kijk je uit daar?
    Heel veel succes; geniet.
    Ik denk heel veel aan je.
    Je krijgt de groeten van de rest van de familie en een dikke, dikke knuffel van mij.
    Enne..... dat rauwe gedoe, laat maar achterwege

  • 08 April 2014 - 20:00

    Joze:

    Als je per ongeluk hier leest Claudia"..
    Waar zijn de mooie foto,s

    Groetjes en fijne reis heen en terug naar je outreach...
    En dan vlug naar"......terug naar Nederland

    We zullen t horen"....

    Groetjes Joze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

26 Mei 2014

Einde outreach
Claudia

Ik doe een Discipelschapstraining in Tauranga Nieuw-Zeeland. D.w.z. 12 maanden training en dan op outreach naar een ander land.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6521

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: