Een hele nieuwe fase - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu Een hele nieuwe fase - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Claudia Veluw - WaarBenJij.nu

Een hele nieuwe fase

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 April 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Even een Berichtje uit Vietnam. Vorige week zaterdag hoed aangekomen in Hanoi. Daar zijn we 2 Dagen gebleven in het oude gedeelte van de stad. Eerste indruk was vies en stank. Effe wen neon an een nieuw team. Lekker eten en mooie mensen. Het is nog steeds een communistisch land dat de indruk wil wekken dat er vrijheid is. So dags Kwam iemand vertellen over zijn leven ALS christen. Opgepakt, verhoord en gevolgd. Niemand Kunnen vertrouwen. Maar vol vuur doorgaan om de Klerk te versterken met alles wat ze no dig heeft. Respect. het Verkeer is hysterisch, all emaal brommers met pakketten(de auto is echo overs hat in onze cultuur, ALS ik Zie wat en hoe veel ze op een Bromberg kunnen vervoeren;). Maandagmorgen om om half 6 met de taxi naar t station. Met de train van Hanoi naar Saigon(officieel Ho Chi Minh City) 34 Uur in de train. Een train die een paar jaar niet gepoetst was. Met 6personen slapen per cabine. Een geode manier om wat van t land te zien, prachtig. Eten kon je op de train kopen. Mensen zien supervriendelijk, maar de oude rye generative kent geen engels. Een Jong stel had ons een vietnamees kinderliedje geleerd, de hele trein Kwam luisteren. Ik deny dat t de vriendelijkste mensen zijn die ik ooit op een reissue Ben tegengekomen. Saigon be vault me wat better dan Hanoi. Is heel erg warm en een luchtvochtigheid van 98%. Ik sweet enorm veel. We slapen in een simple maar net hostel, met airco. En Gaan iedere dag uit eten in eenvoudige restaurant jets, vaak op straat. Het eten is lekker. Smaakvol, veel noodle soup. Gebakken rijst en loempias natuurlijk. Hire we're een bijzonder item and ontmoet, die jaar leven heeft om vietnamezen te helpen. Indrukwekkende helden. We bezoeken kerken ed die data rom vragen. We vertellen wat God in ons leven heeft gedaan, done toneelstukjes ed. Woensdagmorgen waren we in een opvanghuis voor daklozen en verslaafden. Warden we na een half Uur met grote Spoed naar een paar taxis gebracht; de politie was gekomen, we moisten me teen vertrekken. Daar kunnen wij ons ALS westerlingen geen voorstelling van maken. Mails worden gelezen, en kunnen gevolgen hebben. We Gaan baker naar t park om met mensen te praten. Mensen zijn heel open en vinden dat heel erg leuk. Gisterenmorgen, 1ste paasdag, gingen we helpen bij een gaarkeuken die 2000 maaltijden maakte voor de allerarmsten. Was leuk om te doen. Op een egg even moment vroegen ze of we mee wilden Gaan om de maaltijden uit te Delen. Dat was echo supergaaf. Achterop een brommer/motor door de stad. Saigon heeft 8 miljoen inwoners en een par miljoen brommers. Ze Gaan ongeveer 50/60 mill per uur, best hard in een drukke stad. Op een gegeven moment Stoppen we voor een stop licht en t spring op groen, en beginner er zo'n150/200brommers te ridden. Ik had het gevoel dat ik in de start van een crosswedstrijd zat. Ik moest zone hard lichen, ik zat te schateren Achterop die brommer. Dan redden we naar Anderen Delen van de stad, deelden de maaltijden uit en gingen were naar de volgende temple, waar de ouderen verzorgd worden. Op een gegeven moment redden we over een brug, driebaans weg aan beide kanten, en Allen maar brommers. Super leuk. Was ok een hele aardige knul, waar ik bij Achterop zat.
Vandal was voor t eerst een vrije dag. Veel he slapen, gelezen en Muziek geluisterd. En een massage gehad van midday van anderhalf uur. Opeens lag er een Klein vrouwtje bovenop min, met haar ellebogen in mijn rug geplant en haar kin een in mijn billen gegraven. Ze heeft zelfs over me Heen gel open.
Nog een paar mensen gebeld. Het leven gat gewoon door, Harold's ouders in een maand allebei gestorven. Heel heftig. Dan is het heel verve lend om ver weg te zijn. Begin thuis nu ook heel erg te missen. Nog 8 wekken en Dan Ben ik thuis. Counting the weeks.
De foto's volgen nog.
Heel veel liefs
claudia

  • 21 April 2014 - 18:42

    Anke:

    Hey lieve Claud, wat een verhaal weer! Ik heb het hier net hardop voorgelezen; we zijn met z'n 4-en onder de indruk,
    Opmerking van Marlon: niet de weken aftellen want daarna is Claudia misschien weer héééél lang thuis mama!
    Maar ik snap het heel goed,diep, diep respect!
    Je krijgt ook nog de hartelijke groeten van Luus; ze wordt morgen weer geopereerd aan een voet. Links isla klaar, rechtervoet is nu aan de beurt.
    We denken aan je, veel succes daar; blijf goed voor jezelf zorgen!
    Dikke knuffel!
    Anke

  • 22 April 2014 - 19:08

    Monique:

    Hee claudia,
    Als ik dit zo weer lees denk ik..... pffff wat een ervaringen. Heel interressant maar tevens heel dubbel. steun aan elkaar ....dat is wat je echt wel nodig hebt want het zal niet altijd even makkelijk zijn. ik ben ervan overtuigd dat jij zo'n grote steunpilaar bent. jij bent super!
    meid zorg goed voor jezelf en probeer zoveel mogelijk te genieten.
    gr. monique

  • 23 April 2014 - 01:08

    Joze:

    Hoi Claudia

    Kei leuk om te lezen,ik hoor je schateren daar achter op die brommer.
    Ben blij dat je niet op een matje hoeft en veilig in n hotel zit.
    Gelukkig kan jij ook genieten van al dat LEKKERE eten,en zweet je de overtollige kalorieen er ook weer uit,tja je weet elk nadeel heb z'n voordeel.
    Als ik t zo lees hebben je hersens nog jaren nodig om alle indrukken te verwerken,heeeel indrukwekkend.
    Bedankt voor t lekkers,wiler nog niet aan beginnen want t komt van jou,super lief.
    Verder gewoon druk met van alles en niks,maar Italië was mooi en goed er even uit te zijn.

    Harold en Kitty's als jullie per ongeluk lezen,veel sterkte en liefs van ons.

    k Zal toch blij zijn als je er weer bent.

    Liefs Joze en Jan

  • 23 April 2014 - 01:08

    Joze:

    Hoi Claudia

    Kei leuk om te lezen,ik hoor je schateren daar achter op die brommer.
    Ben blij dat je niet op een matje hoeft en veilig in n hotel zit.
    Gelukkig kan jij ook genieten van al dat LEKKERE eten,en zweet je de overtollige kalorieen er ook weer uit,tja je weet elk nadeel heb z'n voordeel.
    Als ik t zo lees hebben je hersens nog jaren nodig om alle indrukken te verwerken,heeeel indrukwekkend.
    Bedankt voor t lekkers,wiler nog niet aan beginnen want t komt van jou,super lief.
    Verder gewoon druk met van alles en niks,maar Italië was mooi en goed er even uit te zijn.

    Harold en Kitty's als jullie per ongeluk lezen,veel sterkte en liefs van ons.

    k Zal toch blij zijn als je er weer bent.

    Liefs Joze en Jan

  • 23 April 2014 - 01:10

    Joze:

    Sorry is iets misgegaan....

  • 23 April 2014 - 18:27

    Henny:

    Geweldig!
    Wat een verhaal Claudia!
    Ja, ik zag het ook al voor me, jij schaterlachend op die motor en dan dat vrouwtje die zelfs over je heen liep!!!
    Hahahahahahaha!
    Aan de andere kant heftig en heel indrukwekkend wat je allemaal hoort, ziet en mag meemaken denk ik!
    Als je straks weer thuis bent mis je contacten van daar dan weer.......
    Nog even volhouden! Maar dat zal wel lukken....
    Nog heel veel mooie ervaringen!!!

    Liefs Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

03 Juni 2014

Dankbaar

26 Mei 2014

Einde outreach
Claudia

Ik doe een Discipelschapstraining in Tauranga Nieuw-Zeeland. D.w.z. 12 maanden training en dan op outreach naar een ander land.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6533

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: